Malo po začetku

Izziv neštetih mikro sprememb.

Dober mesec po javni razgrnitvi Projekta 9 je veliko navdiha, saj smo s tematikami, strukturo in povezovanjem očitno našli rdečo nit. Na enem mestu smo izpostavili najbolj ključne in prepotrebne spremembe v šolstvu.

A hkrati je tu izziv, ki ostaja še vedno velik. Morda ga je najbolje strnil Nejc Trušnovec:

Trenutno imamo v šolstvu zanimiv preplet starih in novih ideologij. Nobena ni trdno usidrana, kar povzroča zmedo tako pri zaposlenih v šolstvu, kot pri starših, učencih, itd. Zanimivo mi je opazovati delo sodelavk, ki se poslužujejo še marsikaterega "jugoslovanskega" prijema in sodelavk, ki sledijo znanosti na tem področju in potem to tudi udejanjajo.

Navdih in želja novih konceptov

Jasno je, da Projekt 9 vodi navdih in želja po realizaciji novih konceptov poučevanja ter delovanja šolstva. In ta navdih izhaja iz preštevilnih primerov in znanstvenih raziskav, kjer je očitno in vedno znova dokazljivo, da je rezultat takšnih konceptov boljši za vse.

Pri tem vse pomeni res vse: učence, učitelje, starše ter vse druge deležnike, vpletene v šolski sistem.

Vsak, ki je vstopil v Projekt 9 in izrazil svoje mnenje, čuti enako. Ob zmanjšanih obsegih učnih načrtov, formativnem spremljanju znanja, motiviranih učiteljih, urejenih družinskih razmerah in ustrezni rabi tehnologije, bi učenci lahko resnično odprli vrata vseh svojih sposobnosti. Se poglobili vase in našli svojo najboljšo pot.

Blokade starih konceptov

Nič ne stoji novim konceptom bolj naproti kot blokade v razmišljanju ali navadah tistih, ki zaupajo le starim ideologijam.

Učiteljev, ki navad poučevanja nikoli niso spreminjali in so vsako kritično presojo zavrnili.

Staršev, ki so odrasli v konceptu industrijskega šolstva in niso nikdar uspeli kritično premisliti o njem.

Odločevalcev na institucijah, ki so zapadli v vrtinec ponavljajočih letnih načrtov, poročanj in iskanja kvantitativnih uspehov.

Profesorjev, ki bi morali generirati navdih za spremembe, a ga v coni udobja raje zavirajo.

Izziv neštetih mikro sprememb

Izziv, v katerega se tako podajamo, je pravzaprav umik teh mikro blokad, ki izvirajo iz strahu, predsodkov ali preprosto cone udobja, ki jo omogoča ohranjanje trenutnega stanja.

Teh blokad ne moremo spreminjati z zakoni, masovnimi protesti ali revolucijami. Niti s sesuvanjem sistema, kot pogosto slišimo v družabnih debatah na omrežjih ali v gostilnah.

Umakniti moramo neštete drobne strahove, predsodke in cone udobja, ki so ovira na poti sprememb. Povzročiti moramo neštete mikro spremembe.

Kako?

Drzniti si moramo komunicirati. Odkrito, kulturno, a z jasnimi zahtevami po moči konkretnih argumentov namesto pavšalnih argumentov moči.

Odkrita komunikacija je potrebna zato, da v vsakem od nas razvije drznost in navdih. Da vsak pri sebi ugotovi, kako je mogoče z drobno spremembo lastnega razmišljanja ter navad doseči velike spremembe.

Projekt 9: navdih izjemnega šolstva

Temu bomo predali nadaljevanje našega projekta. Osveščanju o možnih izboljšavah, vzpodbujanju samokritične analize, prebujanju drznosti, osvežitvi samozavesti in razvoju kulturne komunikacije.

Komuniciranju navdihov za učenje in poučevanje, starševstvo in vodenje, ustvarjanje in organizacijo.

Komuniciranju navdihov za ustvarjanje izjemnega šolstva. Pripravljeni na sodelovanje?